O záměru zatím není definitivně rozhodnuto, uvedla dopravní společnost. Jde o záměr, který doposud AWT neschválila a o kterém dosud nerozhodli akcionáři firmy. Aktuální zahájení procesu s cílem získat kladné stanovisko ministerstva životního prostředí je součástí šetření, které má určit stavebně-právní náročnost projektu.
Vlečkový areál v Paskově sloužil původně jen k přepravě uhlí. S útlumem těžby je hledáno jeho další využití, uvedla v oznámení k záměru rozšířit plochu překladiště AWT s tím, že současná plocha terminálu přestává stačit poptávce po kombinované přepravě způsobené růstem nových průmyslových zón na Ostravsku.
Práce na stavbě nových zpevněných ploch a pokládce kolejí by podle předpokladu mohly být zahájeny v březnu 2015 a dokončeny o dva roky později. Součástí skladovacích ploch má být i prostor pro uskladnění 16 kontejnerů obsahujících nebezpečné látky. Pro případný únik těchto látek společnost počítá s možným vybudováním havarijní jímky.
Kontejnerové překladiště v Paskově je v provozu od roku 2007. Přestože je ve vlastnictví soukromé železniční společnosti, jde o otevřený terminál, který využívají i další dopravci. Zboží z kontejnerů je primárně určené pro Českou republiku, putuje odsud ale i na Slovensko a na jih Polska.