O záměru zatím není definitivně rozhodnuto, uvedla dopravní společnost. Jde o záměr, který doposud AWT neschválila a o kterém dosud nerozhodli akcionáři firmy. Aktuální zahájení procesu s cílem získat kladné stanovisko ministerstva životního prostředí je součástí šetření, které má určit stavebně-právní náročnost projektu.
Vlečkový areál v Paskově sloužil původně jen k přepravě uhlí. S útlumem těžby je hledáno jeho další využití, uvedla v oznámení k záměru rozšířit plochu překladiště AWT s tím, že současná plocha terminálu přestává stačit poptávce po kombinované přepravě způsobené růstem nových průmyslových zón na Ostravsku.
Práce na stavbě nových zpevněných ploch a pokládce kolejí by podle předpokladu mohly být zahájeny v březnu 2015 a dokončeny o dva roky později. Součástí skladovacích ploch má být i prostor pro uskladnění 16 kontejnerů obsahujících nebezpečné látky. Pro případný únik těchto látek společnost počítá s možným vybudováním havarijní jímky.
Kontejnerové překladiště v Paskově je v provozu od roku 2007. Přestože je ve vlastnictví soukromé železniční společnosti, jde o otevřený terminál, který využívají i další dopravci. Zboží z kontejnerů je primárně určené pro Českou republiku, putuje odsud ale i na Slovensko a na jih Polska.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





