Důvodem k outsourcingu je zvýšit pružnost reakce na potřeby zákazníků a dostat se co nejrychleji alespoň na úroveň hlavních konkurentů a udržet se na ní nákladově efektivním způsobem. To jsou zároveň výhody, které může outsourcing přinést napříč celým logistickým řetězcem. Jít vlastní cestou by zpravidla znamenalo ztrácet čas (i náklady) na implementaci potřebných technologií, získání know-how, vyškolení pracovníků a získání zkušeností. Podle profesora Petra Pernici z VŠE jsou z tohoto hlediska vlastně tři možnosti: Všechno potřebné vyvíjet vlastními silami, nebo na to jít akvizicí, tedy "spolknout" menší firmu, která to již má zažité, což je v logistice častý případ, nebo outsourcovat, čili přenést logistickou činnost včetně odpovědnosti za ni na vhodného externího partnera, poskytovatele.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





