"Pro WMS systém jsme se rozhodli také z toho důvodu, že jsme měli velké časové rezervy a nízkou výkonnost na příjmu materiálu. Stávalo se, že zásoby stály i několik dní na skladě, zatímco na ně výroba čekala a nevěděla, jestli jsou vůbec k dispozici. Z tohoto důvodu docházelo ke zbytečným skluzům a výpadkům na montáži a hektické operativě, což zbytečně navyšovalo náklady,“ uvedl Michal Horáček, ředitel logistiky ve Škoda Transportation.
Společnost měla požadavek na vybudování systému pro správu skladování a logistiky, který bude schopen řídit různorodý sklad s mnoha položkami a zároveň bude integrován na všechny stávající systémy.
DCIx WMS bude úzce propojen s informačním systémem pro sběr výrobních dat DCIx MES, který společnost Aimtec u zákazníka implementovala v roce 2011. Součástí řešení je také integrace WMS na podnikový informační systém BaaN a systém na podporu kvality PALSTAT.
Projekt se bude zaměřovat na řízení příjmu do materiálového skladu, doplnění materiálu do výroby dle jejích aktuálních potřeb nebo řízení procesů kvality a inventur včetně výstupních reportů.
Hlavním cílem zavedení nového informačního systému je nastavení řízeného skladu přes unikátní identifikaci pomocí QR kódů: tisk etiket s QR kódem při příjmu materiálu pro identifikaci balení na skladu, získání on-line informací o skladových zásobách a pohybech materiálu, provádění technické kontroly dle předdefinovaných pravidel a zavedení cyklických inventur.
Důraz je kladen na řízení pohybu materiálu dle FIFO a FEFO a na detailní zpětnou sledovatelnost provedených transakcí.
Projekt nasazení informačního systému DCIx WMS odstartoval na začátku roku, ostrý provoz se plánuje na červen.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.