Podle údajů společnosti jsou dopravní zácpy na vedlejších silnicích horší než na hlavních tazích. Lidé, kteří po celém světě dojíždějí do zaměstnání, stráví za rok v dopravní zácpě průměrně osm pracovních dnů.

Praha se umístila mezi 60 hodnocenými evropskými městy na 17. místě. Zdržení ve špičce dělá v Praze 31 minut na každou hodinu strávenou na cestě. Za rok připraví dopravní zácpy řidiče, kterým dojíždění po Praze trvá 30 minut, celkem o 78 hodin.

„Nejsilnější dopravní zácpy v Praze jsou v pondělní ranní špičce, kdy kongesce dosahuje přes 62 %. V odpolední špičce čeká řidiče největší zdržení v pátek, kdy na cestě stráví o 50 % času více v porovnání s nejklidnější částí dne,“ říká Petra Slámová, senior trade marketing manager společnosti TomTom pro ČR a SR.

„Naopak nejslabší kongesce v ranní špičce nastává v pátek, v odpolední pak v pondělí. Je to dáno jednak počtem osob cestujících do Prahy za zaměstnáním v týdenních cyklech, jednak, a to zejména v letních měsících, zvykem dojíždět v pondělí do zaměstnání z chat a chalup,“ uvádí Petra Slámová.

Stejnou úroveň kongesce jako Praha  (28 %) má například Vídeň nebo Hamburk. Průměrná úroveň kongesce je v Evropě 26 %. Znamená to, že průměrného řidiče v Evropě čeká ve vozidle během průměrné jízdy 26 % času navíc v porovnání s nejklidnější částí dne. Údaje se přitom vyhodnocují relativně, tedy pro každé město zvlášť.

Ze světových metropolí je na tom nejhůř doprava v Moskvě (74 %) před Istanbulem (62 %), Rio de Janeiro (55 %), Mexikem (54 %) a Sao Paulo (46 %). V rámci samotné Evropy je za „vedoucí“ dvojkou Palermo, Varšava a Řím.

 

Související