Cílem Evropské komise je v následujících letech přesunout zbožové toky v mnohem větší míře než dosud na železniční, případně vnitrozemskou vodní dopravu. Samozřejmě to není možné u všech druhů přeprav - kde je požadována rychlá přeprava "z domu do domu" a vysoká flexibilita, má silniční doprava nezastupitelné místo. Železnice bude stále atraktivnější, pokud poroste mýtné a ceny pohonných hmot. Železniční doprava má oproti silniční řadu předností - rychlost, spolehlivost díky jízdnímu řádu, nižší spotřebu energie, menší vliv na životní prostředí a vysokou úroveň bezpečnosti.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





