Podle průzkumu většina Čechů volí osobní převzetí zboží proto, aby snížila výši nákladů na doručení zboží. Nízká cena zboží bývá i jedním z hlavních důvodů k nákupům na internetu.
„Dvě třetiny respondentů potvrdily, že osobní převzetí zboží volí právě kvůli eliminaci nákladů na přepravu. 100 korun za dopravu je obvykle hranice, přes kterou již nechtějí jít,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz. „Mezi další zmiňované argumenty pro osobní odběr internetového nákupu patřily časová flexibilita, možnost kontroly obsahu balení či osobní kontakt s prodejcem.“
Zavedení poplatku za osobní odběr, který zavedli někteří internetoví prodejci, vyvolalo mezi zákazníky obchodů negativní odezvu. Z průzkumu vyplývá, že téměř polovina lidí (48 %) nechce za osobní odběr platit vůbec, čtvrtina je ochotna dát do 20 korun, další čtvrtina 20 až 50 korun a pouze 2 % by zaplatila více než 50 korun.
Doba se mění. Jak na prodej přes internet v blízké budoucnosti - čtěte ZDE
E-shop Parfums.cz obnovil doručování na Ukrajinu - čtěte ZDE
Ochota cestovat k výdejnímu místu mimo oblast, ve které bydlí, je přitom poměrně nízká. Skoro polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město. Čtvrtina respondentů by si pro zboží dojela do 10 km, pětina do 20 km a pouze 10 % více než 20 km.
Velkým tématem a příležitostí pro internetové obchodníky je víkendový odběr či doručování. 4 z 5 lidí by podle průzkumu uvítali možnost vyzvednout si zboží i o víkendu a 3 ze 4 respondentů by uvítali víkendové doručování přepravními firmami.