Odborná porota hodnotila nejen objem investic, ale také nově vytvořená pracovní místa a přínos pro region. První místo v kategorii „výroba“ patří společnosti Lego Production, která na Kladensku vytvoří až 600 nových pracovních míst. Kategorii „výzkum a vývoj“ ovládla firma Honeywell, která rozšiřuje své výzkumné a vývojové centrum v Brně.
V oblasti „IT a sdílených služeb“ nejvíce zaujal podnik Y Soft Corporation, jehož produkt dokáže snížit náklady na tisk materiálů ve firmách. Na druhém místě pak skončilo nové globální servisní centrum dopravní a logistické společnosti Panalpina v Praze.
„Je potěšující, že zájem investorů o Českou republiku roste. Letos proto mohla porota vybírat z opravdu zajímavých projektů. Zúčastněné firmy kromě důležitých pracovních míst přinášejí České republice také prestiž," řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Nemovitostní ceny
Ceny za podnikatelské nemovitosti se udílely také ve třech kategoriích. Průmyslovou zónou roku se stal Panattoni Park Stříbro. Porota ocenila projekt hlavně za to, že během posledních několika měsíců přilákal hned dvě významné investice - společnosti Ideal Automotive a Steelcase -, pro které vznikne dohromady 43 tis. m2 průmyslové plochy.
U Stříbra vyroste další továrna. Výrobce nábytku Steelcase zaměstná tři sta lidí - čtěte ZDE
U západočeského Stříbra vznikne nová továrna na autodíly. Zaměstná 600 lidí - čtěte ZDE
V kategorii „nemovitost roku pro technologická centra a služby“ bodoval Technologický Park Brno, který se nachází hned vedle kampusu Vysokého učení technického v Brně. Brownfieldem roku je Podnikatelská zóna Šternberk, která vyrostla v areálu bývalých kasáren.
„Dostatečně připravená, vybavená a dostupná zóna je jedním z nejvýznamnějších faktorů v rozhodovacím procesu drtivé většiny investorů. Je proto důležité upozornit veřejnost na průmyslové zóny a nemovitosti, které se na příchod investorů aktivně připravují a chtějí jim nabídnout to nejlepší zázemí. Význam má i oceňování brownfieldů, které se mohou z nevyužívaných objektů proměnit v živá místa, kde firmy zapustí kořeny," řekl Ondřej Votruba, pověřený řízením agentury CzechInvest.
Nejlepší podnikatelské nemovitosti porota vybírala z databáze agentury CzechInvest. Rozhodující kritérii byla investice do výstavby, nová pracovní místa, přínos pro společnost, zvýšení atraktivity regionu i technologická vybavenost.