Rakouská společnost European Locomotive Leasing uzavřela se Siemensem rámcovou smlouvu na dodávku až 50 lokomotiv Vectron. Tato společnost nově působí na evropském trhu v oblasti pronájmu lokomotiv.
Objednané lokomotivy mohou být nasazeny v Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku, na Slovensku a v České republice. Kromě národních zabezpečovačů jsou vybaveny také evropským vlakovým zabezpečovacím systémem. První lokomotivy byly v nedávné době předány zákazníkovi a další budou následovat v období do roku 2016.
Dalších 20 lokomotiv Vectron si objednala společnost Mitsui Rail Capital Europe, která se také zabývá pronájmem lokomotiv. Budou vybaveny jak pro nákladní, tak i pro rychlou osobní dopravu. První lokomotiva z továrny v Mnichově-Allachu už byla předána.
Objednané lokomotivy jsou určeny k mezinárodní dopravě mezi Německem a Rakouskem, případně mezi Německem, Rakouskem a Maďarskem. Kromě příslušných národních vlakových zabezpečovačů jsou všechny vybaveny také ETCS. Maximální výkon lokomotiv je 6400 kW, maximální rychlost pak 200 km/h.
Metrans si vyzkoušel novou lokomotivu Vectron - čtěte ZDE
Energetickou divizi francouzského Alstomu získal GE. Zvítězil nad Siemensem - čtěte ZDE
Letos v červenci udělil Norský drážní úřad (SJT) střídavé verzi lokomotiv Vectron schválení pro provoz na tamních tratích. Tyto stroje z produkce Siemensu jsou přizpůsobené pro střídavý napěťový systém 15 / 25 kV. Po dokončení schvalovacího procesu nasadila společnost CargoNet dva Vectrony v nákladní dopravě na trati mezi Oslem a Bergenem.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





