První tuzemské zásilkové depo otevřela společnost DPD v roce 1994 v Ústí nad Labem. Distribuce se zde dělila mezi tři kurýry, jejichž denní trasa představovala i několik stovek kilometrů. S růstem společnosti se postupně rozšiřovala také distribuční síť až na aktuálních 13 skladů s jedním centrálním překladištěm, 550 kurýry a 270 dalšími zaměstnanci.

Během uplynulých dvaceti let musela společnost reagovat na technologický vývoj, zvyšující se nároky zákazníků i časté změny v jejich nákupním chování. Od dob, kdy kurýři pro komunikaci se zákazníky používali telefonní budky na ulici, se společnost naučila využívat možnosti nových technologií.

Mezi prvními tak na českém trhu zavedla například platbu dobírky platební kartou, automatizované upřesnění času doručení nebo měření spokojenosti příjemců s poskytovanými službami.

„Naší poslední novinkou je webová aplikace DPD Kurýr, ve které příjemce získá dokonalý přehled o své zásilce a sám si řídí doručení,“ uvedl Oldřich Kaláb, výkonný ředitel DPD CZ.

Společnost DPD je součástí skupiny GeoPost, dceřinné firmy francouzské národní pošty La Poste Group. Působí celkem ve více než 40 zemích světa, k dispozici má 500 dep, přes 22 tis. zaměstnanců a 15 tis. vozů. Vedle názvu DPD používá v různých zemích například označení Chronopost, Exapaq, Parceline a Direct Parcel Distribution.  

„Kromě ekonomických výsledků je velmi důležitou součástí našeho podnikání orientace na rozvoj firemní kultury, podporu životního prostředí a společnosti kolem nás,“ doplňuje Daniel Mareš, jednatel DPD CZ.

Společnost se věnuje přímému dárcovství a její zaměstnanci se účastní společensky přínosných aktivit. Již v roce 2002 začala dlouhodobá podpora projektu Světluška - Nadačního fondu Českého rozhlasu, ve kterém se za celou dobu spolupráce podařilo vybrat více než 90 mil. korun na pomoc dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením. 

Související