Logistické systémy patří k rozhodujícím faktorům úspěchu v automobilovém průmyslu. Umístění mezi šesticí nejlepších tak jen podtrhuje skvělou úroveň výrobní logistiky společnosti Škoda Auto. Automobilka byla nominována na základě ocenění „Logistický projekt roku v České republice“ udělené začátkem roku Českou logistickou asociací. ELA je federací 30 národních organizací ze středoevropských a západoevropských zemí. Do evropského finále postupují pouze vítězné projekty z národních soutěží. 

„Toto ocenění na evropské úrovni nás velice těší,“ říká Jiří Cee, vedoucí logistiky značky Škoda. „V posledních letech jsme výrazně investovali do výrobní logistiky a tuto oblast důsledně optimalizovali s důrazem na maximální efektivitu a dokonalé procesy. Výsledkem je jeden z nejvýkonnějších logistických systémů v celém automobilovém průmyslu. Tato oblast výroby tím výrazně přispívá k růstové strategii značky.“ 

Vyspělý systém

V rámci své růstové strategie česká automobilka rozšířila a modernizovala podstatnou část své logistiky. Od začátku roku 2013 stanovuje nové logistické centrum v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nová měřítka, pokud jde o koncepci, velikost a nasazenou dopravní techniku. V nové, částečně automatizované logistické hale o rozloze 15 500 m2 a výšce 18 metrů je instalováno 33 regálových uliček, z nichž je zásobována materiálem výroba vozů a výroba agregátů. 60 metrů dlouhý plně automatický dopravníkový tunel, vedoucí do montážní haly M13 a nejmodernější skladová technika zaručují rychlé, pružné a vysoce efektivní dodávky dílů. 

 

 

Zhruba rok se v závodě Mladá Boleslav navíc využívá nových plně automaticky řízených přepravních vozíků. Jde o samoobslužný dopravní systém, který dopravuje potřebné díly a komponenty přímo do regálů na montážní lince. To šetří čas a náklady. Podstatné zvýšení efektivity dále přineslo nasazení nových ‚pick-by‘ systémů. Ty umožňují ještě precizněji taktované dodávky potřebných dílů k montážní lince – tedy dodávky just-in-sequence. Škoda od konce minulého roku využívá také další nové řešení: sekvenční zásobníky se systémem Pick-by-Frame. Tato technika pomáhá zaměstnancům při nakládce vychystávacích vozíků a zvyšuje bezpečnost tohoto procesu. 


Největší distribuční centrum dílů 

Jedním z hlavních pilířů logistiky značky je nové Parts Centrum, otevřené v dubnu 2013. V rámci modernizace se zdvojnásobila celková plocha centrálního skladu na více než 100 tis. m2 – to odpovídá ploše zhruba dvanácti fotbalových hřišť. Společnost do nového centra investovala téměř 32 milionů eur. Se zhruba 25 tis. dodávkami denně zajišťuje Parts Centrum velkou část celosvětové distribuce originálních dílů a příslušenství pro značku Škoda a koncernové značky VW, Audi a Seat. Je to největší distribuční centrum originálních dílů v Česku.

Pro výrobní proces automobilky uvádí 1250 zaměstnanců logistiky značky Škoda každoročně do pohybu miliony dílů, komponentů a vozových systémů. Ročně jen do českých výrobních závodů dopraví zhruba 52 tisíc železničních vagonů, k tomu je nutno přičíst ještě 469 tisíc kamionů směřujících do a z českých závodů společnosti. Enormní velikosti navíc dosahují také skladové a logistické plochy, potřebné v rámci logistických toků – jen ve třech českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zabírají celkovou plochu 321 tisíc m2.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-62826960-logisticky-system-skoda-auto-ziskal-oceneni-od-ela