„V třetí etapě by pak měli postavit své logistické centrum, což by mělo přinést největší počet pracovních míst. Sedět by tam mělo přibližně 300 logistiků. Ve čtvrté etapě, která bude následovat až na závěr, by měli postavit depo na opravu kontejnerů a vagonů," uvedl Zedník. Nové řídicí centrum by mělo postupně převzít řadu činností z Prahy a řídit dopravu po celé Evropě.

Nyní na terminálu pracuje kolem 85 lidí, po rozšíření v druhé etapě jejich počet vzroste na 150. Další místa vznikají v České Třebové u Českých drah, které pro terminál zajišťují některé služby. Překladiště za minulý rok odbavilo zhruba 8000 vlaků.

Pardubický kraj připravuje kvůli překladišti opravu silnice Česká Třebová - Semanín, která je silně zatížena nákladní dopravou. Umožní to výjezd kamionů na silnici I/35, aniž budou muset projíždět městem. Areál je také nutné lépe napojit na blízkou státní I/14. Česká Třebová plánuje vybudovat příští rok do zóny nový přivaděč.

Do terminálu přicházejí i další investoři, jejichž aktivity budou na železniční dopravu navazovat. Společnost Wakestone Development už získala stavební povolení na logistický areál se skladovou halou, radnice také jedná s další výrobní firmou o prodeji asi pěti hektarů pozemků v průmyslové zóně.

Kontejnerové překladiště Metransu neslouží jako tzv. koncový terminál. Hlavně se zde překládají kontejnery na vlaky jedoucí do dalších terminálů společnosti, z nichž se teprve rozvážejí po silnici.

Metrans, jehož majoritním vlastníkem je německá skupina Hamburger Hafen und Logistik a menší část akcií vlastní management, provozoval v Česku centrální hub původně jen v pražské Uhříněvsi. „Terminál v Praze už nestačil. Rozhodli jsme se pro terminál, který je strategicky uprostřed republiky, když počítám i Slovensko. Snažíme se stáhnout dopravu na železnici - nejdelší trať jezdíme vlakem. Do okolí jezdí nákladní vozy maximálně do vzdálenosti 150 km," uvedl při otvíračce překladiště výkonný ředitel místní pobočky společnosti Miroslav Kotrba.

Související