„Myšlenka je prostá. Potřebujete dostat zboží k zákazníkovi, ale vybudování a udržení vlastní logistické infrastruktury je velice nákladné. Multi-klientský sklad vám nabídne prostory s kompletním vybavením, technikou i personálem a s možností flexibilního navyšování počtu pracovníků dle aktuálních potřeb jednotlivých klientů. Platíte pouze za obsazené pozice, nikoli za celý prostor. Solidní firma vám ještě sníží náklady na přepravu jako takovou, protože si dokáže v objemu zakázek dobře načasovat plán jednotlivých přeprav a objem a kvalitu poskytovaných služeb vám smluvně garantuje“, vysvětluje Petr Bělohradský.

Dalším důležitým faktorem pro úspěch tohoto konceptu je ohromný vzestup e-shopů. Spolu s firmami, které hledají úspory nákladů a snaží se na evropském trhu distribuovat spotřební zboží včetně potravin, patří právě e-shopy k hlavním klientům multi-klientských skladů. I to je jeden z faktorů, proč mohou nabízet koncovým zákazníkům příznivější ceny zboží.

„Důvody, proč to funguje, jsou pořád stejné a platí pro všechny oblasti podnikání. Vyplatí se to majiteli skladu i zákazníkům. Zajímavé ovšem je, že i pro tento druh služeb musely vzniknout určité podmínky“, říká Petr Bělohradský.

Podmínky pro dnešní boom komplexních skladovacích a distribučních služeb se začaly podle jeho slov rodit před 25 lety, kdy se postupně hroutila takzvaná Železná opona. Ve velmi krátké době se rozšířil volný evropský trh, do země přicházela řada zahraničních firem a postupně rostly nároky na klasické skladovací prostory a na rozsah logistických služeb.

„My jsme se do tohoto odvětví pustili v roce 1992 a tehdy to byla příležitost jak začít podnikat na zelené louce. Multi-klientský sklad je příležitost jak se vypořádat s ekonomickými problémy konce dvacátého a začátku jedenadvacátého století“, vysvětluje Petr Bělohradský.

Související