Nízké, malé, obratné, tiché, a pokud možno, s nízkými emisemi a úsporné: to jsou požadavky, které se v současné době kladou na užitkové vozy určené pro zásobování městských center.
Proto se společnost Dachser rozhodla otestovat rozvozové vozy na hybridní pohon hned ve dvou velkých německých městech. Od července minulého roku zaváží části mnichovského centra vozidlem Fuso Canter Eco Hybrid 7C15 a v říjnu začala používat Mercedes Charter Way-Flotte třídy Euro 6 v Hamburku.
„Pro použití v centru města disponuje toto vozidlo na hybridní pohon dostatečnou kapacitou baterie a zároveň i maximální obratností. Co se týče hospodárnosti provozu a potenciálu pro úsporu paliva, chtěli bychom při testování nasbírat zkušenosti a konkrétní data,“ říká Jens Müller, head of network management organization skupiny Dachser.
Výrobce vozů slibuje, že výkonný hybridní pohon, jehož elektromotor se zpětným získáváním energie podporuje spalovací motor, sníží spotřebu pohonných hmot až o 23 procent a zároveň i emise CO2. Zda takové výsledky prokáže i používání v praxi, to se uvidí.
Autosalon Paříž: Dva motory pod kapotou hybridních aut budou stále běžnější - čtěte ZDE
Dachser se stal logistickým providerem Siemensu ve Frenštátu pod Radhoštěm - čtěte ZDE
„První hodnocení ukazují, že úspora energie bude v praxi o něco nižší,“ říká Jens Müller. Přesto je podle něj tento pilotní projekt s ohledem na budoucnost distribuce v centrech měst velmi zajímavý. „Zda jsou hybridní kamiony budoucností, to se teprve ukáže. Musejí se nejprve ekonomicky a ekologicky skutečně osvědčit,“ uzavírá Müller.