„Restaurace KFC mají dlouhou provozní dobu, vysokou koncentraci zákazníků a vynikající dopravní dostupnost, což představuje ideální kombinaci pro umístění našich výdejních AlzaBoxů,“ vysvětluje Šárka Jakoubková, PR manažerka Alzy.
Prodejce zahájil instalaci samoobslužných boxů v roce 2014. Jako jediný e-shop v České republice síť výdejních schránek vlastní a sám provozuje. Boxy obsluhuje svou expresní dopravní službou Alza Expres. „Díky tomu jsme schopni doručit zboží ještě týž den, kdy si jej zákazník objedná, a to včetně víkendů. Maximální kapacita zakázek, které jsme schopni prostřednictvím AlzaBoxu za den doručit našim zákazníkům, je 270,“ vysvětluje Jakoubková.
E-shop provozuje nyní síť 27 boxů. Kromě Prahy jich je pět také ve středních Čechách, zatím poslední byl instalován v Benešově. Služba stojí 49 korun.
V loňském roce rostl objem doručených zakázek prostřednictvím AlzaBoxů každý měsíc průměrně o desítky procent. Skokově se zájem o tento způsob doručení zvedl v prosinci, kdy Alza doručila prostřednictvím boxů o 100 procent zásilek víc než v předcházejícím měsíci.
V roce 2014 zákazníci e-shopu nejvíce využívali box v nákupním centru v Praze na Floře. Jeho kapacitu proto Alza navýšila na dvojnásobek. Oblíbené jsou také boxy umístěné ve studentských areálech - v Dejvicích a Suchdole.
Ačkoliv zboží čeká na vyzvednutí ve schránce dva dny, většina zákazníků si svou objednávku ze schránky vyzvedává bezprostředně poté, co do ní byla uložena.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.