„Nelze akceptovat, aby Německo určovalo mzdu zaměstnancům firem registrovaných v jiných zemích. S panem premiérem jsme se shodli na nebezpečí takových zásahů do národních legislativ, a to také ve světle nové informace, že se o podobném opatření jedná i ve Francii a uvažují o něm zřejmě i další země. To by byl konec volného pohybu služeb v Evropské unii,“ řekl prezident ČESMAD Bohemia Vladimír Starosta.
Premiér podle informací sdružení potvrdil, že vláda věnuje problému patřičnou pozornost, a avizoval plánované jednání ministryně Marksové s německou ministryní práce a sociálních věcí, které se uskuteční v březnu.
V květnu pak bude mít ministerský předseda příležitost téma otevřít i přímo při jednání s kancléřkou Merkelovou.
Dopravci chtějí vznést ústavní stížnost proti německému zákonu o minimální mzdě - čtěte ZDE
Berlín ustoupil. Nebude uplatňovat minimální mzdu na řidiče projíždějící Německem - čtěte ZDE
Generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř k tomu dodal: „Je důležité, aby se toto téma stalo navýsost politickým, neboť se dotýká základních principů společenství. Za nebezpečné považujeme i kompromisní vyhlášení moratoria, pozastavujícího platnost tohoto opatření na tranzitní přepravy. Vzhledem k tomu, že tyto přepravy nejsou dominantní, moratorium spíše usvědčuje Německo ze snahy o stěží mezinárodně obhajitelnou ochranu domácích dopravců na jinak volném dopravním trhu. Je třeba usilovat o úplné zrušení platnosti německého zákona o minimální mzdě pro zahraniční subjekty. Německá minimální mzda je čtyřikrát vyšší než česká a jejím uplatňováním na české dopravní firmy by vznikla hluboká disproporce s naším zákoníkem práce.“
Bohuslav Sobotka také zmínil časový tlak provázející zavádění německé minimální mzdy. O zákonu, který byl v Německu přijat v létě, nebyla česká strana informována a první upřesnění byla vydána až v prosinci loňského roku.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





