Nasazení vlakových souprav od léta roku 2012 nahradilo už téměř 4500 kamionů, které by jinak křižovaly s nápoji jako Mattoni, Magnesia nebo Aquila zemi ze západních Čech až k distribučnímu centru u Prostějova. Společnost po kolejích vysílá na Moravu většinu svých produktů.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV. Nyní společnost zpravidla vypravuje mimo hlavní sezónu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají dva až tři vlaky týdně.

Tento projekt ukazuje, že za určitých podmínek lze po železnici vozit i rychloobrátkové zboží. „Nasazením vlakových souprav jsme už nahradili jízdu celkem 4461 kamionů,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

„Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí. Vzhledem k pozitivním zkušenostem počítáme s přepravou po železnici i do budoucnosti,“ dodává Alessandro Pasquale.

Související