Dopravci z Polska, Rakouska a Maďarska se brání u německého ústavního soudu. Napadli výklad zákona, podle něhož se německá minimální mzda vztahuje i na zahraniční řidiče, kteří projíždějí Německem. Informovala o tom agentura DPA. Proti takovému uplatnění německé minimální mzdy protestovali v minulosti i čeští dopravci.
Ústavní soud agentuře DPA potvrdil, že stížnost na minimální mzdu přijal. Se stížností je podle soudu spojena i žádost o předběžné opatření, které by do rozhodnutí soudní pře zakázalo uplatňování německé minimální mzdy pro evropské dopravní firmy.
Německo zavedlo plošnou minimální mzdu ve výši 8,50 eura (232 korun) za hodinu od počátku letošního roku. Podle výkladu ministerstva práce musí zaměstnavatelé vyplácet přinejmenším tuto částku všem zaměstnancům, kteří se při výkonu práce nacházejí v Německu. Opatření by se tak mělo vztahovat i na řidiče kamionů projíždějící přes Německo.
Vzhledem k protestům evropských dopravců němečtí celníci prozatím ustoupili od kontrol, zda řidiči při transitu přes Německo dostávají 8,50 eura za hodinu. Polští, rakouští a maďarští dopravci ale nyní u ústavního soudu chtějí prosadit, aby se zákon nevztahoval ani na ty zahraniční řidiče, kteří v Německu vykládají nebo nakládají zboží.
Proti uplatňování německé minimální mzdy na zahraniční řidiče protestovali i čeští dopravci, podle nichž německý přístup ohrožuje svobodnou dopravu v Evropské unii a neoprávněně zasahuje do pracovněprávních vztahů v jiných zemích. Český ministr dopravy Dan Ťok dostal v únoru od svého německého kolegy Alexandera Dobrindta ujištění, že se minimální mzda nebude vztahovat na řidiče transitní dopravy a na řidiče skládající zboží v německých námořních přístavech.
Proti výjimkám z minimální mzdy pro zahraniční řidiče protestují německé odbory. Podle nich dávají výjimky zahraničním společnostem neoprávněnou konkurenční výhodu proti německým firmám, které řidičům 8,50 eura za hodinu platit musí.