Není to apríl, i když Amazon musel toto podezření opakovaně vyvracet: nejznámější on-line obchod Amazon.com představil nový způsob nakupování na internetu. Tlačítko dash (Dash Button) je fyzické zařízení, které se přes wi-fi připojuje k mobilní aplikaci a následně k on-line službám Amazonu, aby zajistilo včasné dodávky spotřebního zboží. Stačí aby uživatel, kterému začne docházet prací prášek, toaletní papír nebo káva, zmáčkl tlačítko.
Tlačítko Dash je předzvěstí systému "automatizovaného doplňování zásob", který Amazon propaguje ve spolupráci s partnery. Tlačítko pro objednání, respektive plně automatické objednávání náplní a spotřebního materiálu, mají obsahovat tiskárny, pračky, kávovary a další elektrické spotřebiče. Amazon oznámil první čtyři chystané produkty, které se dostanou na trh na podzim tohoto roku.
Integrovanou službu automatického doplňování jako první do svých produktů zavede výrobce filtračních konvic Brita, výrobce tiskáren Brother, společnost Whirpool a výrobce kávovarů Quirky. Amazon očekává mnohem větší počet zařízení s podporou této služby, výrobce láká na snadnou implementaci, ke které stačí 10 řádků kódu.
Tlačítko Dash je nástupcem jiného netradičního projektu, bezdrátového skeneru čárových kódů, který se představil před rokem. Původní Amazon Dash obsahoval LED skener pro snímání kódů z obalů v domácnosti a mikrofon pro hlasové zadávání zboží. Stejně jako Dash Button se i původní Dash připojoval k domácí wi-fi a zájemcům jej Amazon dodával zdarma.
Možnost získat Dash Button je omezená pouze na předplatitele služby Amazon Prime, která kromě jiných výhod nabízí poštovné na neomezený počet nákupů v ceně ročního předplatného. Na jednu domácnost Amazon zašle maximálně tři kusy tlačítek, kterým lze v mobilní aplikaci přiřadit zboží z omezené nabídky, jež aktuálně čítá 257 položek a zahrnuje toaletní potřeby, prací prostředky, břity pro holicí strojky, kávu v kapslích nebo granule pro psy.