Česká dopravní firma CS Cargo loni vykázala růst zisku při mírně klesajících tržbách. Provozní zisk EBIDTA vzrostl na 315 milionů korun, a ziskovost tak vzrostla z 6,1 procenta na 7,4 procenta tržeb. Tržby klesly o necelé procento na 4,3 miliardy korun.
"V letošním roce očekáváme tržby 4,5 miliardy korun a provozní zisk vyšší o patnáct procent, tedy 361 milionů korun," plánuje šéf firmy Aleš Willert. V posledních letech firma prochází restrukturalizací, jež zabránila bankrotu, který hrozil po krizi v roce 2008. Postupně se snížil počet kamionů a úměrně i počet zaměstnanců.
"Museli jsme se rozloučit i se zákazníky, kteří byli ztrátoví a nebyla šance zakázky dostat do zisku," popisuje šéf firmy Aleš Willert. Firma se jasně zaměřila na ziskovost a opustila aktivity například v expresní dopravě i v některých zemích, kam původně expandovala. CS Cargo také změnilo majitele - tím je nyní fond Tuffieh, za kterým stojí Jan Blaško, bývalý spolupracovník Petra Kellnera z PPF. Podle Willerta se CS Cargo v roce 2013 odrazilo ode dna a postupně se připravuje na růst.
"Restrukturalizace firmy doběhla, soustředíme se na vyšší rentabilitu. Logistika obecně roste a trh nám pomáhá," říká s tím, že nejvíce se zvyšuje zájem o přepravu od firem automobilového průmyslu. Daří se ale všem segmentům trhu i všem typům dopravy.
Záchrana firmy však nekončí a dál se bojuje o každé snižování nákladů. Vozidlům se přes satelit sleduje spotřeba i palivo v nádržích. Lepší technologie i motivace řidičů přináší každý rok úsporu přes půl litru na sto kilometrů. Což je při 850 kamionech, které celoročně křižují Evropu, značná úspora.
Pro firmu nyní pracuje 1700 lidí a jejich počet už by dál klesat neměl. Naopak začíná být problém vhodné řidiče najít. Ti, které firma v minulosti propustila, už se k oboru vrátit nechtějí. Jiní našli práci v západní Evropě. "Řidiče zkusíme hledat i mimo Evropu, díváme se na Ukrajině i třeba v Bangladéši," dodává Aleš Willert.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





