Zavádění elektronické dokumentace u Alzy zahrnuje faktury (INVOIC), objednávky (ORDERS) a avíza dodávek (DESADV), elektronickou obdobu papírového dodacího listu. V první fázi, která trvala necelé dva měsíce, se podařilo zapojit 30 procent dodavatelů. To představuje více než 50 procent objednávek a přes 40 procent dodavatelských faktur, které byly převedeny z papírového do elektronického formátu prostřednictvím řešení ORION EDI od společnosti CCV Informační systémy.

V České republice byla elektronická výměna dat dlouhou dobu doménou zejména rychloobrátkového zboží (FMCG a DIY) nebo automotive. V posledních dvou letech však elektronizace obchodních a logistických dokladů nachází uplatnění v nových oblastech, jako jsou například právě internetové obchody.

„Automatizace výměny obchodních dokladů prostřednictvím EDI se pro nás stala téměř nutností. Máme několik stovek dodavatelů, proto velmi vítáme bezchybnost a rychlost, kterou přináší strukturovaná výměna dat realizovaná napřímo mezi jednotlivými podnikovými systémy. Zpočátku jsme vnímali jako nejzajímavější rozvíjet zprávu DESADV, ale nyní bych vyzdvihnul zejména dopady na samotnou automatizaci zpracování faktur,“ říká Rudolf Žůrek, ředitel logistiky Alza.cz.

Společnost letos plánuje rozšíření elektronické komunikace i na další obchodní partnery, chtěla by převést do elektronické výměny dat 80 procent dokladů.

Pro kompletní identifikaci v rámci EDI komunikace využije Alza.cz globální standardy GTIN (Global Trade Item Number) a GLN (Global Location Number). V podobě čárového kódu na zboží GTIN jednoznačně identifikuje veškeré produkty, GLN pak každý článek dodavatelsko-odběratelského řetězce (včetně veškerých skladů, prodejen či dalších poboček) a jeho konkrétní umístění.

Související