BMW Group rozšiřuje svou centrální logistickou síť pro náhradní díly, příslušenství a další vybavení. Společnost tím reaguje na růst prodejů vozidel, širší škálu modelů a tím i více druhů dílů a také zvyšující se počet služeb a specifických zákaznických objednávek.
Půjde o nové distribuční centrum a sklad náhradních dílů ve Wallersdorfu (200 000 m2), sklad náhradních dílů u města Landshut (100 000 m2) a regionální distribuční centrum v Kleinaitingen (70 000 m2). Rozhodujícími faktory pro umístění center byly kromě ekonomických kritérií a kvality lokalit také strategická poloha v blízkosti centrálního skladu náhradních dílů v Dingolfing.
V rámci všech tří stavebních projektů spolupracuje BMW s různými developery a investory, kteří se specializují na průmyslové nemovitosti. Ti investují do pozemků a budov několik stovek milionů eur. Jedním z developerů je společnost Prologis, která postaví sklad v regionu Landshut.
Všechny tři centra tzv. poprodejní logistiky by měla být uvedena do provozu do roku 2017.
„Díky přeměně naší logistické struktury budeme schopni zvládnout více objednávek od našich zákazníků v kratším čase. Budeme tak včas připravení na další růst,“ řekl Markus Schramm, vedoucí poprodejních služeb BMW Group.
Rekordní prodeje
Německá automobilka BMW zvýšila v dubnu prodej vozů své vlajkové značky v meziročním srovnání o 5,6 procenta na nový dubnový rekord 148 896 aut a rekordní byl i její odbyt za první čtyři měsíce roku. Růst nadále táhne silná poptávka v Severní Americe a oživování evropského trhu, sdělila společnost.
Celkový odbyt BMW Group, včetně značek Mini a Rolls-Royce, se v dubnu zvýšil o 8,4 procenta na 175 972 vozů. Prodej značky BMW od ledna do dubna vzrostl o 5,5 procenta na nové maximum přes 600 000 aut. Celá skupina prodala více než 702 000 aut, o 8,2 procenta více než před rokem.
BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na této pozici vystřídala svého domácího konkurenta Mercedes-Benz, kterého pak v roce 2011 předstihla i značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o první místo na trhu připravit.
BMW provozuje celosvětově 60 logistických a distribučních centrech na ploše 1 200 000 metrů čtverečních.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





