Projekt, který bude několik měsíců probíhat v oblasti německého Mnichova, vlastně využívá auta jako mobilní doručovací adresy.

Funguje to tak, že kurýr obdrží přes speciální aplikaci ve smartphonu přesnou polohu vozu a přístupové údaje od jeho kufru. Poté vůz vyhledá, vloží do něj zásilku, kufr zavře a tím se auto automaticky opět zamkne. DHL následně dostane potvrzení o doručení a zákazníkovi přijde e-mail se zprávou, že má objednané zboží ve svém voze.

Kurýr přitom dostane informaci o poloze auta, ať je kdekoliv. Zákazník se tak prakticky nemusí starat o čas doručení. Společnosti se ale nezmiňují o parkování v garážích, které jsou přístupné pouze s čipem nebo klíčem.

Podle Jürgena Gerdese z vedení divize Post - eCommerce - Parcel společnosti Deutsche Post DHL je tento koncept na německém balíkovém trhu ojedinělý. Jak ale zmiňuje server Post&Parcel, podobný koncept se testoval už v několika zemích, například v roce 2012 to byla společnost Cardrops v Belgii. 

Související