Projekt, který bude několik měsíců probíhat v oblasti německého Mnichova, vlastně využívá auta jako mobilní doručovací adresy.
Funguje to tak, že kurýr obdrží přes speciální aplikaci ve smartphonu přesnou polohu vozu a přístupové údaje od jeho kufru. Poté vůz vyhledá, vloží do něj zásilku, kufr zavře a tím se auto automaticky opět zamkne. DHL následně dostane potvrzení o doručení a zákazníkovi přijde e-mail se zprávou, že má objednané zboží ve svém voze.
Kurýr přitom dostane informaci o poloze auta, ať je kdekoliv. Zákazník se tak prakticky nemusí starat o čas doručení. Společnosti se ale nezmiňují o parkování v garážích, které jsou přístupné pouze s čipem nebo klíčem.
Podle Jürgena Gerdese z vedení divize Post - eCommerce - Parcel společnosti Deutsche Post DHL je tento koncept na německém balíkovém trhu ojedinělý. Jak ale zmiňuje server Post&Parcel, podobný koncept se testoval už v několika zemích, například v roce 2012 to byla společnost Cardrops v Belgii.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





