Přeprava kontejnerů mezi Čínou a Evropou po železnici se začala ve velkém zkoušet zhruba před deseti lety, před dvěma až třemi roky pak došlo k rychlému nárůstu nabídky této služby. Dnes ji poskytuje řada velkých logisticko-dopravních společností, jako jsou DB Schenker, UPS, Dachser nebo DHL.
"Z mnoha firem oslovených během první fáze, kdy jsme zkoušeli, jaký bude ohlas na nabídku této služby, nakonec vykrystalizovaly společnosti, které buď kooperují s čínským partnerem, nebo mají v Číně svou filiálku či výrobu a potřebují zboží dostat v krátkém časovém úseku do Česka, protože je na dodávku zboží navázána nějaká další subdodávka a v případně nedodržení termínů hrozí penále. V takovém případě cena železniční dopravy, která je samozřejmě vyšší než námořní, není tak podstatná," popisuje manažer speciálních přeprav DHL Freight Jaroslav Minařík situaci, kdy jde o přepravu v režimu tzv. LCL (less than container load), tedy zásilky, která nenaplní celý kontejner.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později