Nové prostory v blízkosti hlavního finského města Helsinky představují jednu z největších investic (57 milionů eur), jakou kdy DB Schenker celosvětově realizoval.
„Kombinace provozu pozemní, letecké a námořní přepravy v jedné budově zlepší naši efektivitu, výkonnost a zrychlí překládku a toky zásilek mezi jednotlivými typy přepravy,“ říká Karl-Friedrich Rausch, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Schenker.
V nových prostorách ve Viinikkale bude na ploše 51 tisíc metrů čtverečních pracovat 650 zaměstnanců. Sklad nabídne 32 tisíc metrů čtverečních skladovací plochy, z toho 29 tisíc metrů čtverečních je ve vyhřívaných halách.
„Nový terminál nabízí mnoho významných výhod. Je nedaleko letiště - blíže přístavu, než předchozí terminál - a má lepší napojení na silniční síť,“ dodává Karl-Friedrich Rausch. Terminál je zároveň jedním z největších překladišť, jaké DB Schenker provozuje. Denně se tu zpracuje mezi 35 a 40 tisíci zásilek.
Součástí strategie DB Group 2020 je ochrana životního prostředí, což bylo důležité hledisko i při stavbě nového terminálu, který splňuje standardy BREEAM. Například se zde využívá solární energie pro nabíjení baterií vysokozdvižných vozíků.
Terminál se budoval na základě bezpečnostních požadavků TAPA A a sledovaly se také přísné bezpečnostní parametry pro dopravu, proto je založený na dvoupodlažním konceptu, který zajišťuje, že se chodci a kamiony nikdy nepotkají.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





