Spotřebitelský trh mění své zvyky a požadavky, což má dopad mimo jiné na nároky na potravinové obaly: zákazníci očekávají pohodlné otvírání, různé velikosti obalů a modernější vzhled. Vedle těchto změn na straně spotřebitelské poptávky očekávají i výrobci potravin od svých dodavatelů efektivnější a méně nákladná řešení.

To bylo impulsem pro nedávno dokončený investiční program v hodnotě převyšující 1,2 miliard korun, který společnost Tetra Pak zahájila v roce 2012 s cílem dodávat na trh nové typy obalových materiálů, jež splňují požadavky spotřebitelů i výrobců potravin.

Investice se týkaly dvou důležitých oblastí výroby v podniku Tetra Pak v Maďarsku: továrna bude nyní schopna výrobcům nápojů dodávat výrobky řady Tetra Brik Aseptic se zalaminovaným otvorem (technologie PLH). Nápojové kartony s tímto řešením jsou vhodné pro propracovanější uzavírací systémy, jejichž použití je pro spotřebitele pohodlnější a jednodušší. O rostoucí poptávce svědčí i to, že obaly s technologií PLH tvoří 20 procent celkového objemu produkce firmy v roce 2015.

Další část investice šla do zavedení nové výrobní linky na obaly typu Tetra Recart. Jde o ojedinělý papírový obalový materiál, který umožňuje tepelnou úpravu zpracovaných potravin po naplnění a uzavření kartonu. Maďarský Budaörs je po Švýcarsku teprve druhým výrobním podnikem Tetra Pak na světě, který je schopný zmíněný typ obalu vyrábět.

Tato technologie nabízí nákladově efektivní a ekologickou alternativu pro tradiční konzervované výrobky, jako jsou polévky, omáčky, hotové pokrmy, zelenina a ovoce nebo potrava pro domácí zvířata. Obaly Tetra Recart jsou lehčí, levnější na přepravu a otvírají se snáze než plechové konzervy a zavařovací sklenice.

Výsledkem rozšíření je modernizace 80 procent původního vybavení továrny, produkce výrobního závodu se zvýšila o 20 procent, rozšířilo se portfolio výrobků a vzniklo 45 nových pracovních míst. Továrna nyní produkuje zboží pro 55 trhů; Tetra Recart exportuje především do USA, Kanady a Itálie.

Související