Belgický mýtný systém bude zahrnovat silniční síť, kde jsou v současné době poplatky hrazeny prostřednictvím časových známek (Eurovignetty), tedy všechny dálnice a státní silnice Vlámska, Valonska i bruselského regionu. Nový systém výběru mýta se bude týkat všech tuzemských i zahraničních nákladních vozidel s povolenou celkovou hmotností vyšší než 3,5 tuny a dosavadní časové známky plně nahradí.
Sazby mýtného budou záviset na celkové povolené hmotnosti, emisní třídě Euro a silniční kategorii. Mýtná data se budou shromažďovat prostřednictvím palubních jednotek, které bude možné objednat po online registraci a zakoupit na servisních místech v Belgii. Další obchodní místa se plánují v blízkosti hraničních přechodů.
Tendence přecházet na elektronické mýtné systémy a výkonově zpoplatněné mýto je trendem v celé Evropě. „DKV dnes poskytuje elektronické vyúčtování ze všech hlavních tranzitních zemí. S každým novým systémem však přibude do kabin kamionů další krabička,“ říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české a slovenské pobočky DKV Euro Service.
Pražská ulice U Seřadiště obhájila prvenství v soutěži o nejděravější silnici Česka - čtěte ZDE
Nejvíc kamionů letos zatím v ČR prodal Man, dodávek Fiat - čtěte ZDE
„Plánovaná interoperabilita mýtných systémů je zatím v nedohlednu, i když technicky je tento problém řešitelný. Důkazem je náš DKV Box, palubní jednotka, díky které lze hradit mýtné ve Francii, Španělsku a Portugalsku či poplatky za využívání tunelů Liefkenshoek v Belgii a Warnow v Německu,“ doplňuje Pavlík.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 1/2025





