Požadavek při zadání zakázky zněl, že první vlaky budou na podzim uvedeny do zkušebního užití s cílem získat schválení do provozu. A od podzimu 2017 mají být zařazeny do pravidelného provozu v novém jízdním řádu. Vlaky budou nasazeny na lince s nejsilnější poptávkou, tedy Hamburk-Mnichov, a stávající vysokorychlostní jednotky ICE 1 a ICE 2 budou částečně převedeny na vnitrostátní vlaky InterCity.
Výroba byla realizována na základě uzavřené smlouvy se společností Siemens v roce 2011. Obsahuje dodávku 300 vysokorychlostních vlaků, v první části jich bude dodáno 130 v hodnotě 5,3 miliardy eur. Malé písmeno "x" v označení vlaku ICE vyjadřuje, že první vlaky jsou součástí plánovací fáze a jedná se o předběžné typové označení, jak je to obvyklé u prototypů. Vlakové jednotky se budou vyrábět pod vedením Siemensu společně s firmou Bombardier Transportation. Jednotlivé konstrukční celky vznikají na šesti různých místech.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





