Dnešní den je dalším milníkem v dějinách silniční dopravy. Na silnici u Denkendorfu poblíž Stuttgartu v pátek v 11 hodin vyjel plně autonomní nákladní vůz, který se obejde bez pomoci řidiče. Něco takového se má stát během několika let zcela normálním jevem.
Současné technologie již autonomní jízdu aut umožňují a nyní probíhá hlavně rozsáhle testování, aby bylo možné přesvědčit úřady. Stále chybí potřebná legislativa, vůz totiž musí mít řidiče, který je za jízdu zodpovědný.
V případě nákladních aut nejde o tak velké sci-fi, jak by se na první pohled mohlo zdát. Kamiony jezdí hlavně dlouhé trasy po dálnicích, které jsou pro autonomní vozy tím nejpřehlednějším prostředím.
Navíc se investice do moderních technologií může rychle vrátit. Auto bude totiž moci být v provozu po mnohem delší dobu během dne. Řidič, který bude spíše hlídat náklad než řídit, si své povinné přestávky odbude během autonomní jízdy. Pokud legislativa a technika umožní jízdu zcela bez řidiče, odpadnou dopravcům i náklady na mzdy a hlavně problémy s fluktuací řidičů. Těch je na trhu po celé Evropě nedostatek a firmy se o ně vzájemně přetahují. Je tu tak velká poptávka po tom nahradit je počítačem.
Mercedes Benz není v případě vozů bez řidiče nezkušeným nováčkem. Před dvěma lety poslal do ulic limuzínu třídy S. Ta bez zásahu řidiče ujela sto kilometrů a poradila si například i s rozbitým kamionem po cestě.