První experimenty s využitím RFID na železnici proběhly v USA již v 60. letech. Systém s názvem KarTrak měl však technické nedostatky a reparát RFID mohlo skládat až o 15 let později. V polovině 90. let RFID na americké železnici triumfuje a dnes již zde asi neexistuje jediný vagon bez RFID tagu. V Evropě se tato technologie začala uplatňovat o něco později, avšak dnes zažívá silný vzestup, a to především díky vytvoření standardizovaného kompatibilního řešení.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





