Šéf Amazonu minulý týden jako první poslal do výšky 100 kilometrů raketu, která se vrátila zpět na odpalovací rampu. Nyní Amazon ukázal prototyp nového dronu, který kombinuje princip vrtulníku i klasického letadla. Zatímco opětovně použitelná raketa má zlevnit lety do vesmíru, nový dron má naplnit vizi rychlejšího doručení nákupů.
Amazon technologickou novinku představil pouze formou reklamního videoklipu. V něm chybí technické detaily, jako je velikost, výkon nebo výdrž na baterii. Místo toho hraje hlavní roli Jeremy Clarkson. Amazon získal hvězdu britské automobilové show Top Gear s cílem vytvořit vlastní motoristický magazín pro služby Amazon Prime Video.
Z videa, které obsahuje rozkousanou kopačku, psa, Clarksona a dron, je zřejmé, že nový prototyp létajícího doručovatele využívá kombinace klasických čtyř horizontálních vrtulí "quadkoptéry" s pátou vertikální vrtulí na ocasu zařízení.
Amazon láká na nový doručovací dron, propaguje ho Jeremy Clarkson
Podle údajů ve videu má nový typ dronu létat rychlostí až 90 kilometrů za hodinu a přistávat na místech, která vyberou zákazníci očekávající zásilku – na to jim bude stačit umístit obrázek s logem Amazonu na vhodný povrch.
Dron tohoto typu by měl unést zásilku o hmotnosti 2,5 kilogramu, operační rádius dronů služby Amazon Prime Air by měl dosahovat asi 16 km od skladů. To není moc, v dosahu do třiceti kilometrů od skladů Amazonu je asi 30 procent americké populace.
Služba Prime Air však nemá být univerzální způsob doručování, ale podobně jako stávající nabídka doručení v tentýž den a zkušební doručování do hodiny od nákupu ve vybraných lokalitách jde o službu pro nejnáročnější zákazníky v bohatých částech USA.
Amazon se nyní snaží přesvědčit americké regulační orgány, aby povolily komerční lety ve výšce do 120 metrů nad zemí, a pracuje na vývoji celé flotily různých typů dronů i na vylepšování bezpečnostních funkcí, jako je autonomní prevence kolizí.