Obchodní řetězec Lidl chce během tří let investovat v Česku devět miliard korun do modernizace, výstavby nových prodejen a rozvoje skladových ploch. Vytvoří také 1500 nových pracovních míst. První prodejnu v novém konceptu řetězec otevře v Berouně 7. prosince.
Do roku 2018 Lidl plánuje přestavět desítky svých obchodů. V Česku bude také pokračovat v expanzi, uvedli zástupci společnosti.
Fotogalerie
"Po určité době, jež byla ve znamení modernizací stávajících prodejen, jsme se rozhodli pro výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Ten bude znamenat pro zákazníky především komfort v nakupování. Tímto krokem dáváme také jasný signál nejen našim zaměstnancům, ale i našim dodavatelům, že s námi na českém trhu mohou nadále počítat," řekl generální ředitel společnosti Lidl Pavel Stratil.
Lidl investuje stamiliony eur na vylepšení svých prodejen v Evropě. Platí to i pro Česko - čtěte ZDE
Obchodní plocha nových prodejen se mírně zvětší na 1400 čtverečních metrů. Přibude také parkovacích míst. Zaměstnanci se dočkají lepších odpočinkových ploch. Lidl mění obchodní strategii v celé Evropě. Příští rok chce vstoupit na americký trh.
Lidl vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých obchodních řetězců. Firma v roce 2013 zaměstnávala 4343 lidí. Zisk společnosti vzrostl ve finančním roce 2013/2014 o 13 procent na 1,73 miliardy korun. Společnost rovněž zaznamenala růst tržeb o 18 procent na 29 miliard korun.