11 modelů nové řady, tříkolových i čtyřkolových vozíků, nabízí nosnosti 1,5 - 2,0 tuny při vyložení 500 mm, kapacitu baterie až 750 Ah, výšku zdvihu 7,5 metru a rychlost pojezdu až 20 km/hod.
Cílem Toyoty bylo pokročit v produktivitě, ve spotřebě energie a účinnosti elektrických motorů. „Dosáhli jsme těchto cílů použitím nejmodernějších technologií a navržením konstrukce kompaktního šasi s delším rozvorem, kratší vzdáleností na čelo desky vidlic nebo širšími koly, což znamená i dosažení vyšších zbytkových nosností ve větších výškách. Díky intenzivnímu výzkumu jsme vyvinuli nové komponenty a nové technologie, které zajišťují dosažení výjimečné účinnosti a nízké spotřeby energie i ve velmi intenzivních provozech," popisuje Martin Křapka, produktový manažer pro čelní vysokozdvižné vozíky.
Testy naznačují prodloužení operačního času vozíku na jedno nabití baterie až o 30 procent a o přibližně 9 procent vyšší produktivitu při převozu a zakládání palet.
Energetická účinnost řady Traigo 48 může být dále zdokonalena použitím li-ion baterií. „Nasazení li-ionových baterií vede k výjimečně dlouhým provozním časům díky tomu, že umožňují i rychlé průběžné dobíjení, například během přestávky obsluhy, takže je neustále k dispozici. Vede rovněž k výraznému zjednodušení managementu a péče o baterie a eliminuje výměnu baterií ve vícesměnných provozech," vysvětluje Martin Křapka.
Nové modely se vyznačují také zvýšenou stabilitou na nerovných površích a díky kompaktnímu designu nabízejí menší poloměr otáčení a obratnost i v úzkých prostorách. Výbornou manévrovatelností vynikají zejména vozíky s tříkolovým šasi. Čtyřkolky mají zase vylepšený poloměr otáčení díky ostřejšímu rejdu.
Díky vybavení systémem aktivní stability Toyota SAS a dalšími bezpečnostními prvky aspiruje řada Traigo 48 na vedoucí postavení i v bezpečnosti a ochraně řidiče. „Osvědčený SAS je podpořený dalšími důležitými funkcemi - zpomalováním v zatáčkách, automatickou parkovací brzdou a jistým pohybem i stáním na svazích a rampách nebo uzavřenou podlahou šasi. Komponenty umístěné ve spodní část vozíku jsou tak velmi dobře chráněny proti poškození úlomky palet, kovovými šponami a podobně," dodává Martin Křapka.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 1/2025





