11 modelů nové řady, tříkolových i čtyřkolových vozíků, nabízí nosnosti 1,5 - 2,0 tuny při vyložení 500 mm, kapacitu baterie až 750 Ah, výšku zdvihu 7,5 metru a rychlost pojezdu až 20 km/hod.

Cílem Toyoty bylo pokročit v produktivitě, ve spotřebě energie a účinnosti elektrických motorů. „Dosáhli jsme těchto cílů použitím nejmodernějších technologií a navržením konstrukce kompaktního šasi s delším rozvorem, kratší vzdáleností na čelo desky vidlic nebo širšími koly, což znamená i dosažení vyšších zbytkových nosností ve větších výškách. Díky intenzivnímu výzkumu jsme vyvinuli nové komponenty a nové technologie, které zajišťují dosažení výjimečné účinnosti a nízké spotřeby energie i ve velmi intenzivních provozech," popisuje Martin Křapka, produktový manažer pro čelní vysokozdvižné vozíky.

Testy naznačují prodloužení operačního času vozíku na jedno nabití baterie až o 30 procent a o přibližně 9 procent vyšší produktivitu při převozu a zakládání palet.

Energetická účinnost řady Traigo 48 může být dále zdokonalena použitím li-ion baterií. „Nasazení li-ionových baterií vede k výjimečně dlouhým provozním časům díky tomu, že umožňují i rychlé průběžné dobíjení, například během přestávky obsluhy, takže je neustále k dispozici. Vede rovněž k výraznému zjednodušení managementu a péče o baterie a eliminuje výměnu baterií ve vícesměnných provozech," vysvětluje Martin Křapka.

Nové modely se vyznačují také zvýšenou stabilitou na nerovných površích a díky kompaktnímu designu nabízejí menší poloměr otáčení a obratnost i v úzkých prostorách. Výbornou manévrovatelností vynikají zejména vozíky s tříkolovým šasi. Čtyřkolky mají zase vylepšený poloměr otáčení díky ostřejšímu rejdu.

Díky vybavení systémem aktivní stability Toyota SAS a dalšími bezpečnostními prvky aspiruje řada Traigo 48 na vedoucí postavení i v bezpečnosti a ochraně řidiče. „Osvědčený SAS je podpořený dalšími důležitými funkcemi - zpomalováním v zatáčkách, automatickou parkovací brzdou a jistým pohybem i stáním na svazích a rampách nebo uzavřenou podlahou šasi. Komponenty umístěné ve spodní část vozíku jsou tak velmi dobře chráněny proti poškození úlomky palet, kovovými šponami a podobně," dodává Martin Křapka.

Související