DHL Freight rozšiřuje svá multimodální přepravní řešení v Evropě prostřednictvím nového tranzitního překladiště v řeckém městě Pireus. Distribuce do všech klíčových evropských trhů odtud trvá dva až pět dní.
Přístav Pireus funguje jako bezcelní zóna umožňující rychlý tranzit a clení. Odtud se náklad přesouvá silniční sítí divize DHL Freight přes Mnichov nebo Milán až do finálních destinací.
Zásilky z řeckého přístavu odjíždějí denně a do dvou až tří dnů se překládají na hlavních terminálech v Mnichově a Milánu. Doručení zboží z Asie na všechny významné evropské trhy tak nyní trvá průměrně 22 až 26 dnů namísto 31 až 35 dnů (mezi huby).
DHL do budoucna plánuje další rozšíření multimodálních služeb z přístavu Pireus i na železniční a leteckou přepravu.
Objem přeloženého nákladu v přístavu Pireus rychle roste. Souvisí to i s aktivitami čínských firem, zejména rejdařské společnosti COSCO, která už tu investovala stovky milionů eur. Přes Pireus se valí stále více zejména elektronika z východasijských továren. Nové spojení zkoušel třeba Foxconn nebo Huawei. K cestě z Řecka do dalších zemí Evropy pak využívají i železniční dopravu.
Podle plánů řecké vlády by měl přístav Pireus v brzké době také projít privatizací. Tendr má do konce měsíce vyhlásit místní privatizační agentura HRADF. O získání přístavu se zajímá právě čínská společnost nebo dánská A.P. Moeller Maersk.
Privatizace státního majetku byla mezi hlavními podmínkami záchranných programů pro Řecko od roku 2010. Atény měly z prodeje majetku získat už 50 miliard eur, kvůli byrokratickým průtahům a nedostatku politické vůle ale zatím prodaly majetek jen za 3,5 miliardy eur.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.