DHL Freight rozšiřuje svá multimodální přepravní řešení v Evropě prostřednictvím nového tranzitního překladiště v řeckém městě Pireus. Distribuce do všech klíčových evropských trhů odtud trvá dva až pět dní.
Přístav Pireus funguje jako bezcelní zóna umožňující rychlý tranzit a clení. Odtud se náklad přesouvá silniční sítí divize DHL Freight přes Mnichov nebo Milán až do finálních destinací.
Zásilky z řeckého přístavu odjíždějí denně a do dvou až tří dnů se překládají na hlavních terminálech v Mnichově a Milánu. Doručení zboží z Asie na všechny významné evropské trhy tak nyní trvá průměrně 22 až 26 dnů namísto 31 až 35 dnů (mezi huby).
DHL do budoucna plánuje další rozšíření multimodálních služeb z přístavu Pireus i na železniční a leteckou přepravu.
Objem přeloženého nákladu v přístavu Pireus rychle roste. Souvisí to i s aktivitami čínských firem, zejména rejdařské společnosti COSCO, která už tu investovala stovky milionů eur. Přes Pireus se valí stále více zejména elektronika z východasijských továren. Nové spojení zkoušel třeba Foxconn nebo Huawei. K cestě z Řecka do dalších zemí Evropy pak využívají i železniční dopravu.
Podle plánů řecké vlády by měl přístav Pireus v brzké době také projít privatizací. Tendr má do konce měsíce vyhlásit místní privatizační agentura HRADF. O získání přístavu se zajímá právě čínská společnost nebo dánská A.P. Moeller Maersk.
Privatizace státního majetku byla mezi hlavními podmínkami záchranných programů pro Řecko od roku 2010. Atény měly z prodeje majetku získat už 50 miliard eur, kvůli byrokratickým průtahům a nedostatku politické vůle ale zatím prodaly majetek jen za 3,5 miliardy eur.