Česká pošta, podobně jako další firmy rozvážející balíky, zaznamenala podle mluvčího Matyáše Vitíka celoroční špičku v týdnu před vánočními svátky, kdy doručovala zhruba dvakrát více balíků než v běžném období. „Největší poštovní třídírnou v pražských Malešicích prošlo ve špičce o 30 procent zásilek více než loni," doplnil.
Meziroční růst počtu zásilek souvisí podle jednatele přepravní firmy DPD Daniela Mareše s oblibou internetového nakupování. Za letošní prosinec očekává meziroční růst o 20 procent. Nejvíce zásilek z e-shopů tvoří elektronika, kosmetika, oblečení či sportovní potřeby.
Ačkoliv v průběhu roku převeze DPD 35 procent zásilek B2C a 65 procent zásilek B2B, v prosinci se tento poměr změní na 55 ku 45 ve prospěch B2C. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.
PPL očekává letos meziroční růst o třetinu. V předvánočních dnech doručuje až 200 000 zásilek denně. Společnost také oznámila, že zvýšila počet partnerských výdejních a podacích míst s názvem PPL ParcelShop v České republice už na 842. Firma tak překonala letošní plán. V budoucnu by v této síti mělo fungovat až 2000 poboček.
Ačkoliv logistická společnost Geis eviduje 25procentní meziroční nárůst počtu zásilek z e-shopů na soukromé adresy, již od listopadu roste počet těchto zásilek na trojnásobek oproti zbytku roku. „Čtrnáct dní před Vánoci se počet zvýšil navíc ještě o 50 procent,“ říká Eva Děkanová, manažerka marketingu společnosti Geis.
Se zvýšeným počtem zásilek souvisí i nárůst pracovních příležitostí. „V období adventu se počet krátkodobých pracovních úvazků zvýšil o 30 procent,“ dodává Děkanová. Například u DPD pak stoupl počet dodatečných kurýrů až na dvojnásobek běžného počtu. PPL zvýšila počet aut z 1000 na 1500.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





