Vývoz z Česka rychle roste a americké dopravní firmě UPS přestala v Praze stačit kapacita. Malé vrtulové letadlo ATR 72 už nezvládalo přepravu požadovaného množství zásilek. Firma proto na lince mezi Prahou a jejím evropským centrálním skladem v německém Kolíně nad Rýnem nasadila proudový stroj Boeing 757. Ten má čtyřikrát vyšší nosnost.
"Malé letadlo nás limitovalo, chceme být schopni držet krok s růstem zájmu našich zákazníků," říká Daniel Carrera, šéf UPS pro východní Evropu. Objem dopravy UPS v Česku v prvních třech kvartálech loňského roku rostl o více než desetinu. Firma čeká, že poroste dál s tím, jak oživuje česká ekonomika i export.
UPS, globální jednička v oboru, by se v Evropě ráda dotáhla na svého hlavního rivala DHL Express. Právě tento konkurent českému trhu expresních zásilek kraluje. Zatímco DHL Express, vlastněná Deutsche Post, v roce 2014 v Česku utržila 5,8 miliardy korun, UPS jen 4,5 miliardy.
"Očekáváme, že navýšení kapacit na letech UPS přispěje k nárůstu nákladní dopravy na našem letišti zhruba o osm procent," předpokládá Václav Řehoř, šéf Českého Aeroholdingu, který letiště v Ruzyni provozuje.
Nový letoun má kromě vyšší kapacity také lepší letový řád, v Praze přistává dříve a naopak odlétá později. Je tak více času na rozvoz vyložených zásilek a naopak na naložení těch, které stovka aut UPS posbírá u českých zákazníků.
Pro UPS v Česku pracuje přes 400 lidí a provozuje zmíněných zhruba sto rozvážkových automobilů. V rámci celosvětové sítě je to jen nepatrný zlomek.
Celkově firma provozuje 100 tisíc vozidel a 237 vlastních letadel a dalších 300 si pronajímá. Celkem zaměstnává 435 tisíc lidí, ti denně doručí 18 milionů zásilek ve 220 zemích světa. V roce 2014 skupina utržila 58,2 miliardy dolarů (1,5 bilionu korun).
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.