Od podzimu už podruhé upravuje CCS své ceny poplatků směrem vzhůru. Důvodem je klesající cena paliva. Firma si účtuje část poplatků složkou, která je navázaná na aktuální ceny na trhu. I když na první pohled ceny nezměnila, upravila způsob výpočtu "navýšení". A její klienti, kteří využívají standardní tarif, si tak připlatí.

Ceny změnila drobná úprava formulace v druhé poznámce pod čarou u ceníku. Navýšení servisního poplatku se nově nepočítá z průměrné ceny paliva nad 15 korun, ale nad deset korun.  Při cenách nafty 27 korun za litr jde o navýšení ze 70 haléřů na korunu. K tomu je třeba připočítat další poplatky.

"Výše poplatku dlouhodobě vychází z vývoje cen pohonných hmot a nutnosti udržovat míru nutných investic," říká šéf CCS Jan Polívka. Ten také upozorňuje, že se změna týká jen menší části klientů a většina používá produkty s měsíčními platbami.

Firma zdražovala i v listopadu, tehdy ve stejné poznámce v ceníku upravila sazbu ze dvou na tři haléře z každého padesátníku, o který je palivo dražší než 15 korun. Tento nepříliš srozumitelný poplatek je již větší než ty, které jsou v ceníku jasně formulované. Velké firmy platí z natankovaného litru jasně stanovený poplatek 43 haléřů, ty malé pak 80 haléřů. Ten se ale díky obsahu poznámky v ceníku navyšuje o další korunu.

Klienti si mohou vybrat z řady tarifů. Některé vychází z pevné měsíční částky, další počítají s procenty z ceny natankovaného paliva. Zmíněný standardní tarif pak kombinuje více složek – jak jasnou částku z  natankovaného litru, tak částku podle ceny paliva na trhu. Před rokem, i když stál litr nafty 31 korun, byl tento poplatek 60 haléřů z litru, po dvou úpravách výpočtu ale dnes i při ceně pod 27 korunami platí firmy o dvě třetiny více. Společnost CCS také získává provize od sítí čerpacích stanic a má i procenta z dalších nákupů CCS kartou.

Společnost CCS zažívá růst. Její klienti rozšiřují vozové parky a více jezdí, konkrétní výsledky ale zatím nebyly zveřejněny. Vyšší příjmy firma plánuje i letos. V roce 2014 řidiči přes karty CCS natankovali palivo za 15,7 miliardy korun a firma na poplatcích za tankovací karty a další služby inkasovala 770 milionů a dosáhla čistého zisku 140 milionů. Loňská ziskovost by měla být podobná.

Související