QR kód vyvinula v polovině 90. let japonská společnost Denso Wave pro označování součástek v automobilovém průmyslu s cílem umístit v identifikačním symbolu více informací. Takzvané 2D kódy, pod které spadají i QR kódy, na rozdíl od tradičních 1D čárových kódů informace zapisují v horizontálním i vertikálním směru, a mohou tak na ploše několika centimetrů zakódovat až 4296 znaků.
V jedné identifikační značce tak mohou být zakódovány všechny relevantní informace o produktech a jejich technických detailech. Tyto informace je možné uložit do paměti vkládaným textem nebo zašifrovaně. QR kódy lze tisknout jako běžné čárové kódy prostřednictvím tiskáren, a to na papír, polyester či fólie. Rovněž je možné tyto kódy tisknout různými technologiemi na tvrdé materiály, jako je kov, dřevo, sklo a umělá hmota. Aplikovat je lze i na velmi malé součástky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později