QR kód vyvinula v polovině 90. let japonská společnost Denso Wave pro označování součástek v automobilovém průmyslu s cílem umístit v identifikačním symbolu více informací. Takzvané 2D kódy, pod které spadají i QR kódy, na rozdíl od tradičních 1D čárových kódů informace zapisují v horizontálním i vertikálním směru, a mohou tak na ploše několika centimetrů zakódovat až 4296 znaků.
V jedné identifikační značce tak mohou být zakódovány všechny relevantní informace o produktech a jejich technických detailech. Tyto informace je možné uložit do paměti vkládaným textem nebo zašifrovaně. QR kódy lze tisknout jako běžné čárové kódy prostřednictvím tiskáren, a to na papír, polyester či fólie. Rovněž je možné tyto kódy tisknout různými technologiemi na tvrdé materiály, jako je kov, dřevo, sklo a umělá hmota. Aplikovat je lze i na velmi malé součástky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





