„Portfolio našich zákazníků se posunulo na východ,“ uvedl Volker Gruber, výkonný ředitel UTA. Podle něj za posledních 15 let v západní Evropě poklesl objem přepraveného nákladu o 35 procent, zatímco ve východní se značně zvýšil. Také poměr nových registrací nákladních vozů mluví ve prospěch postkomunistického bloku. Silniční nákladní doprava přes střední Evropu přitom bude i dále nabývat na významu. Zejména při tranzitu ze západu na Balkán, Ukrajinu nebo do Turecka. To je hlavním důvodem, proč firma vstoupila na český trh.

Vedle nováčka ale na tuzemském trhu s palivovými kartami působí i řada dalších firem, jako jsou DKV, Axigon, W.A.G. payment solutions nebo své karty nabízejí přímo jednotlivé řetězce čerpacích stanic. Přesto je podle Grubera v Česku ještě velký prostor pro expanzi v tomto byznysu, protože palivové karty stále nevyužívá řada dopravců.

V Česku bylo v roce 2014 31 800 dopravních firem s více než 105 tisíci nákladních vozidel nad 3,5 tuny, z nichž podle studie společnosti Consultic využívalo palivové a servisní karty zhruba 5700 dopravců. To je necelá pětina proti 80 procentům dopravců, kteří využívají tuto službu v Německu.

UTA vidí při své expanzi velký potenciál i ve spolupráci se společnostmi Daimler a Edenred, kteří patří do její vlastnické struktury a kteří už jsou na českém trhu etablované.

UTA poskytuje vedle palivových karet i řadu dalších služeb jako integraci vybírání dálničních poplatků, slevové karty do své sítě smluvních servisů, on-line správu vozového parku nebo vyřízení daní či poplatků za trajekty.

Související