Nepřesné údaje o hmotnosti kontejnerů mají za následek množství nehod v námořní nákladní přepravě. Tomu má nyní zabránit nové nařízení, které je součástí mezinárodní konvence o bezpečnosti lidského života na moři známé jako SOLAS, jež existuje už od roku 1914.

První verze byla přijatá v souvislosti se ztroskotáním Titaniku v roce 1912. Od té doby bylo vydáno více verzí a od roku 1948 SOLAS doplňuje a spravuje Mezinárodní námořní organizací (IMO).

Kontejnerům s exportovaným zbožím, jejichž doklady nezahrnují toto potvrzení, hrozí, že je rejdař na svou loď nepřijme.

Jeden z největších námořních přepravců Kühne + Nagel proto zprovoznil speciální webové stránky, kde se zákazníci dozvědí všechny potřebné detaily k agendě SOLAS VGM včetně obou způsobů verifikace hmotnosti a předávání dat.

„Naším cílem je, aby byl každý zákazník nejen dobře a spolehlivě informován o podmínkách nového nařízení VGM, ale hlavně si přejeme, aby celý proces deklarace probíhal plynule, rychle a bez administrativních potíží. V těchto dnech jsme již naostro a úspěšně najeli na tento nový režim v námořních exportech,“ uvedl Zdeněk Tamchyna, vedoucí námořních přeprav Kühne + Nagel.

Související