Nepřesné údaje o hmotnosti kontejnerů mají za následek množství nehod v námořní nákladní přepravě. Tomu má nyní zabránit nové nařízení, které je součástí mezinárodní konvence o bezpečnosti lidského života na moři známé jako SOLAS, jež existuje už od roku 1914.
První verze byla přijatá v souvislosti se ztroskotáním Titaniku v roce 1912. Od té doby bylo vydáno více verzí a od roku 1948 SOLAS doplňuje a spravuje Mezinárodní námořní organizací (IMO).
Kontejnerům s exportovaným zbožím, jejichž doklady nezahrnují toto potvrzení, hrozí, že je rejdař na svou loď nepřijme.
Jeden z největších námořních přepravců Kühne + Nagel proto zprovoznil speciální webové stránky, kde se zákazníci dozvědí všechny potřebné detaily k agendě SOLAS VGM včetně obou způsobů verifikace hmotnosti a předávání dat.
„Naším cílem je, aby byl každý zákazník nejen dobře a spolehlivě informován o podmínkách nového nařízení VGM, ale hlavně si přejeme, aby celý proces deklarace probíhal plynule, rychle a bez administrativních potíží. V těchto dnech jsme již naostro a úspěšně najeli na tento nový režim v námořních exportech,“ uvedl Zdeněk Tamchyna, vedoucí námořních přeprav Kühne + Nagel.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





