Studie Logistics Trend Radar 2016 nabízí informace k probíhajícím změnám, které budou utvářet budoucnost logistiky – od makrotrendů, jako jsou energie z obnovitelných zdrojů a změny obchodních procesů, až po mikrotrendy, mezi něž patří nové vizionářské logistické firmy, které mohou změnit celé odvětví.

Mezi nejvlivnější trendy experti z DHL zařadili ty, které jsou založené na umělé inteligenci a personalizaci. Mezi ně patří inteligentní dodavatelské řetězce s vysoce rozvinutými samoučícími systémy. Datově řízené a autonomní dodavatelské řetězce by mohly v dosud nevídaném měřítku optimalizovat výrobu, logistiku, skladování a dodávání zboží koncovým spotřebitelům, a to vše by se mohlo stát realitou již během pěti let navzdory vysokým počátečním nákladům, které brání jejich rychlejšímu zavádění do logistického odvětví.

Změny v chování zákazníků a touha po personalizaci vedly k dvěma dalším trendům malým sériím personalizovaných výrobků a dodávky podle přání zákazníka. V případě takzvané dodávky podle poptávky rozhoduje zákazník o tom, kdy a kde má být objednané zboží dodáno, a zásilku mu pak doručí flexibilní kurýrní služby. Fenomén „Batch Size One“ (tedy velikost série – 1 kus) ukazuje, co by se mohlo stát, kdyby se poptávka spotřebitelů po vysoce personalizovaných produktech dostala v nadcházejících dvaceti letech na úroveň velkovýroby. To by vedlo k decentralizované výrobě a zásadním změnám v dodavatelských řetězcích. Poskytovatelé logistických služeb budou muset být rychlí a flexibilní, aby mohli reagovat na změny v dobách a místě výroby.

„Klíčové trendy, představené v letošní studii Logistics Trend Radar, by mohly radikálně změnit globální odvětví logistiky, přičemž 15 z 26 těchto trendů se projeví pravděpodobně během pěti let,“ říká Matthias Heutger, vicepresident společnosti DHL, zodpovědný za strategii, marketing a inovace. „Pro všechny manažery v oblastech řízení dodavatelských řetězců a logistiky je rozhodující, aby si nyní uvědomili tyto průkopnické trendy a jejich vliv na vlastní podnikání nebo odvětví.“

Studii Logistics Trend Radar vydává oddělení DHL Trend Research ve spolupráci s odborníky Světové banky, Fraunhoferova institutu a společností HP a 500 Startups. Studie navíc představuje transformační pilotní projekty oddělení DHL Trend Research, mezi něž patří testování spolupracujících robotů ve skladovacích provozech společnosti DHL. Studie je bezplatně k dispozici v anglickém jazyce ke stažení na www.dhl.com.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-65373790-dhl-odhaluje-klicove-logisticke-trendy-pro-nadchazejicich-deset-let