Silniční doprava zaznamenala za poslední čtvrtstoletí nejen v České republice, ale i v celé Evropě mohutný růst a převzetí významné části výkonů vnitrostátní i mezinárodní nákladní přepravy. Důvodů tohoto růstu je u nás celá řada. Ať už jde o zcela změněné nároky na spolehlivost a kvalitu přepravy, které do té doby dominující železnice nesplňovala a mnohdy ani nebyla schopna splnit, či změnu skladby přepravovaného zboží vlivem ústupu těžkého průmyslu a tím přeprav hromadných substrátů ve prospěch kusového zboží s vyšší přidanou hodnotou. Anebo prudkou liberalizaci dopravního trhu umožňující vznik stovek malých dopravních firem a tím vytvoření velmi ostrého konkurenčního prostředí se silným tlakem na ceny, kde opět lépe obstála silniční doprava. Důvodů pro to, proč dnes u nás silnice zajišťuje celých 80 procent výkonů, ačkoli v roce 1990 to bylo jen 30 procent, a naopak železnice tehdy držela 70 procent, přičemž dnes jen kolem 20 procent, by se jistě našlo ještě mnohem více, to však v současnosti již není příliš podstatné.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111