Zahájení provozu chce Tchibo, producent kávy a jeden z největších českých online prodejců oblečení, stihnout do konce letošního roku. Kompletně dokončena by ale hala měla být až za rok. V prvním měsíci po uvedení do provozu bude Tchibo v chebském distribučním centru skladovat, třídit, připravovat, balit a rozesílat zboží pouze pro český trh. Později se zásobování rozšíří na celou střední a východní Evropu a jih Německa.

„Ve všech zemích, kde Tchibo působí, každoročně expedujeme dohromady přes 13 milionů zásilek. To klade velmi vysoké nároky na organizaci a logistiku. Distribuční centrum v Chebu je důležitým krokem k pokrytí rostoucích objemů našich prodejů a přiblížení se k našim zákazníkům. Po dokončení hrubé stavby začneme instalovat technologie, abychom mohli obsloužit tisíce zákazníků na expandujících trzích střední a východní Evropy,“ říká generální ředitel společnosti Tchibo Praha Richard Hodul.

Poptávku po nemovitostech tlačí e-commerce

Dvojfázovou výstavbu haly řídí developer Panattoni Europe ve spolupráci s českou investiční společností Accolade, která bude budovu vlastnit a dlouhodobě pronajímat. Podmínky dojednávala společnost Colliers. Investice do haly se nakonec vyšplhala na 1,6 miliardy korun.

„Průmyslový development v ČR se mění. Zatímco ještě před 5 lety jednoznačně dominovaly výrobní továrny pro automobilový průmysl, dnes jsou na vzestupu logistické haly pro elektronický prodej. Investici společnosti Tchibo v Chebu považuji za mimořádnou, protože díky ní vznikne nejen pozoruhodná budova, ale také vysoký počet pracovních míst. Je nám ctí podílet se na tak prestižní zakázce,“ říká Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni Europe pro ČR a Slovensko.

Třetina obchodu jde online

Distribuční centrum společnosti Tchibo roste v Panattoni Parku Cheb od května letošního roku. Již v rámci první fáze projektu půjde o největší budovu v celé průmyslové zóně. Po dokončení druhé fáze dosáhne pronajímatelná plocha budovy téměř rozlohy Karlova náměstí v Praze. Uvnitř distribučního centra bude instalováno úsporné LED osvětlení a vzduchotechnické jednotky s rekuperací. Na výstavbě se dosud podílelo přes dvacet subdodavatelů.

Tchibo je německý obchodní řetězec, který původně nabízel pouze kávu a kávové speciality. Dnes prodává také spotřební zboží, od vybavení domácnosti a kuchyně přes módu, sport, elektroniku, hračky, šperky až po vybavení pro zahradu. V loňském roce se firma stala lídrem online prodeje oblečení v ČR. Online prodej představuje 30 procent celkových tržeb společnosti.

Související