V jakém rozsahu bude mýtný systém rozšířen bude podle ministerstva dopravy předmětem dalších analýz. K zavedení nových poplatků by každopádně mělo dojít až poté, co mýtný systém převezme provozovatel vzešlý z technologicky neutrální soutěže.
„Konkrétní podobu zpoplatnění silnic po roce 2019 ještě budeme analyzovat. Zpoplatníme jen ty silnice, kde to bude dávat smysl a které nám doporučí zpoplatnit projektový manažer pro realizaci projektu výkonového zpoplatnění pozemních komunikací v České republice po roce 2019,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Rozšíření zpoplatnění sítě silnic I. třídy by se mělo podle koaličních expertů na dopravu týkat 850 až 3000 kilometrů silnic. Z úvah o zpoplatnění vyřadili všechny silnice III. třídy. U silnic II. třídy budou do zpoplatnění zahrnovat pouze ty, které jsou převoditelné do silnic I. třídy.
Sdružení dopravců ČESMAD upozornilo na neurčitost rozsahu zpoplatnění a zpochybnilo rozhodnutí koaličních expertů před zadáním objektivní analýzy. „Vypadá to tak, že se věnuje větší pozornost možným dodavatelům systému a jejich technologiím než plátcům. Vláda by měla o budoucnosti mýtného systému jednat transparentně a za účasti odborné veřejnosti, abychom se dočkali co nejvýhodnějšího řešení především z pohledu uživatelů a daňových poplatníků,“ uvádí v tiskové zprávě generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř s tím, že se může ukázat, že případné rozšíření dává smysl jen na dvou stech kilometrů silnic první třídy.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.