Dánská skupina AP Moller-Maersk, do níž patří největší kontejnerový rejdař světa, v září oznámila, že se rozdělí na dvě části, respektive že oddělí od svého dominantního dopravně-logistického byznysu část zaměřenou na energetiku, která tvoří zhruba 25 procent obratu celého koncernu.
Tuto čtvrtinu má zčásti nahradit nedávno oznámená akvizice sedmého největšího rejdařství světa Hamburg Sud. Podle ekonomických analytiků se Maersk vydělené energetické společnosti brzy zbaví a pomocí získaných peněz bude financovat další akvizice v oblasti dopravy a logistických služeb. Zatím jedná o vytvoření společného energetického podniku se společností Dong Energy, to bylo ale pozastaveno.
Změnu byznysové orientace firmy nasvědčují i představy Soren Skoua, který řekl, že jeho cílem je, aby se společnost stala globálním integrátorem kontejnerové logistiky. A vysvětlil, že chce více propojit různé části dopravního a logistického byznysu, které firma nyní provozuje, čímž by se Maersk přiblížil společnostem jako UPS nebo Fedex, jímž se právě toto integrování různých služeb daří.
Maersk by tedy měl podle představ svého šéfa více využívat například přístavního operátora APM Terminals nebo přepravní a skladovací služby firmy Damco, které patří do skupiny. Součástí proměny Maersku v logistickou firmu mají být i další akvizice na tomto poli. „Pro ty, kteří chtějí investovat do tohoto odvětví, jsou nejracionálnějším způsobem fúze a akvizice,“ uvedl podle The Wall Street Journal Soren Skou.
Šéf Maersku také řekl, že konsolidace trhu námořní dopravy je pro firmu výhodou. Do roku 2018 podle něj bude mít pět největších hráčů kolem dvou třetin celého trhu.