Minulý rok byl pro námořní nákladní dopravu do značné míry přelomový. Nadbytečná kapacita kontejnerových lodí vedla jak ke krachu kontejnerového operátora Hanjin, tak k vytvoření nových rejdařských aliancí, které budou dohromady s aliancí 2M kontrolovat 97 procent námořních přeprav na trase Asie-Evropa.

Zpomalující světový obchod se dotkl i těch největších rejdařů na světovém trhu. S nadbytečnou kapacitou bojují rejdařské společnosti formováním aliancí. Aliance 2M, sestávající ze dvou největších operátorů Maersk Line a Mediterranean Shipping, již funguje od roku 2015. V letošním dubnu by pak měly zahájit spolupráci další dvě, Ocean Alliance a THE Alliance. Spoluprací by měli rejdaři ušetřit stovky milionů dolarů díky sdílení kapacit lodí a nižším přístavním nákladům.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.