On-line supermarket Rohlik.cz očekává v letošním roce tržby minimálně dvě miliardy korun. Loni e-shop zvýšil obrat meziročně třikrát na 960 milionů korun. Firma to v pondělí uvedla v tiskové zprávě.
"Loni jsme si dali za cíl v Praze a Brně utržit 750 milionů korun a další stovky milionů přidat díky územní expanzi. Nakonec byl zájem pražských a brněnských zákazníků vyšší, než jsme plánovali," uvedl zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.
Kromě dalšího rozšiřování se chce obchod stát místem pro všechny nákupy, nejen pro ty velké. Podle Čupra Rohlík.cz za konkurenci považuje především kamenné supermarkety a hypermarkety. "Pokud jim chceme dále přebírat zákazníky, musíme se naučit zákazníkům ziskově doručit i menší, doplňovací nákupy. Proto chceme letos dále zefektivnit logistiku a testovat nové způsoby doručování nákupů," dodal Čupr. Rohlik.cz je nyní dostupný pro 2,5 milionu obyvatel. V plánu má další expanzi.
Konkurenční Košík.cz začal loni v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.
Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11,5 tisíce položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko. Kolonial.cz už dříve uvedl, že chystá změny, chce se stát jedničkou na trhu pro velké zásobovací nákupy jak domácností, tak pro firmy.
České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 procent víc. Jen za potraviny a nealko nápoje to byly tři miliardy Kč a meziroční růst přesáhl 40 procent. Vyplývá to z údajů společnosti GfK. Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.
Tomáš Čupr z Rohlík.cz vystoupí na konferenci Zóna Logistika: Revoluce začíná. Společně s ním se velké debaty na téma logistika e-shopů s potravinami zúčastní i šéf Košík.cz Jakub Šulta a e-commerce manažer Tesco Stores Marek Těthal.