Přestože kabotážní přepravy zatím tvoří pouze něco málo přes tři procenta z celkového objemu přeprav realizovaných v Evropské unii, vyvolává toto téma ostré diskuze mezi dvěma názorovými spektry. Bohatší státy v čele s Německem a Francií hledají cestu, jak se bránit proti fenoménu zaměstnávání levné pracovní síly z východu, a zavedly široce kritizované minimální mzdy, které mají dostávat i zahraniční řidiči kamionů. Proti tomu se však vzedmula vlna odporu ze zemí s levnější pracovní silou, které označují minimální mzdy a zavádění dalších omezujících pravidel za porušení jednoho ze základních pilířů Unie - volného pohybu služeb.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později