Většina balíkových a expresních rozvozců doručuje převážně B2B zásilky, tedy do firem. Ustavičně však přibývá podíl doručování B2C, tj. soukromým osobám. Loňský průzkum společnosti GLS ukázal, že 47 procent Čechů využije soukromou zásilkovou firmu za půl roku jedenkrát až pětkrát. 30 procent dotázaných tak činí jednou až třikrát měsíčně.

Doručování do firem a na soukromé adresy mělo vždy trochu jiný režim a přepravní firmy je musí šikovně kombinovat. To se nyní lehce mění. "Poslední roky se do určité míry stírají rozdíl mezi B2B a B2C a jednotlivé distribuční kanály se kříží. Klesá hmotnost zásilek, zvyšuje se jejich četnost a stoupají požadavky na přesné časové okno doručení," konstatuje Pavel Včela, ředitel GLS.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.