Nejen čokolády a cukrovinky, ale i kávu, cereálie, dětskou výživu a další potraviny skladuje Nestlé v novém centrálním skladu poblíž Jiren. Novou velkokapacitní halu s rozlohou 39 tisíc metrů čtverečních tu postavil developer P3 na míru pro společnost FM Logistic. Ta v této budově zatím využívá 15 tisíc metrů čtverečních skladové plochy pro aktivity společnosti Nestlé a dalších 5000 metrů má připravených pro expanzi.

Sklad vyhrazený pro Nestlé pojme na 23 tisíc palet výrobků a rozdělený je na dvě části. Zhruba třetinu zabírá chlazená část s monitorovanou teplotou 16 stupňů Celsia, kde se skladují čokolády a cukrovinky. Náklady na vytápění a chlazení pomáhá šetřit zesílení fasádních panelů a izolované nakládací a vykládací můstky a rampy. Sklad také šetří výdaje na elektřinu díky systémově řízenému LED osvětlení.

Zbylé dvě třetiny pronajatých prostor jsou běžný regálový sklad, ovšem s variabilní konfigurací pater. V některých případech mají regály až devět pater, běžněji jich je ale i osm, sedm anebo šest. Konfigurace výšky pater je běžně na 1,3 metru, přičemž některá jsou připravená i na dvojité stohování.

Protože má Nestlé v portfoliu okolo 1200 produktů, byl také jedním z požadavků dostatek místa na nejnižší úrovni skladu pro vychystávání. Na zemi tak je okolo 1400 paletových míst. "Pracovníci skladu denně připraví pro distribuci průměrně dva tisíce celopalet. K tomu navíc vychystávají až 25 tisíc kartonů na heterogenních paletách. Dělá to tým více než 50 lidí na tři směny pět dní v týdnu," uvádí Luboš Štryncl, manažer skladu z FM Logistic.

Stěhování distribuci nenarušilo

Optimalizaci skladu řídí FM Logistic vlastním WMS systémem. Algoritmus se musí popasovat s celou řadou parametrů, bere v potaz ABC analýzu jak pro vychystávání, tak pro celé palety. Problémem je ale pro automatický systém špička. "Aby se sklad mohl dobře řídit, je potřeba dostatek volných pozic. V případě špičky tak jsou analýzy k ničemu a paletu musíte uložit tam, kde je zrovna místo," dodává Luboš Štryncl.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-65721750-cukrovinky-testuji-novy-system-inventur