„Z hlediska četnosti jsou nejhorší měsíce červenec, srpen a září, z dnů pak pondělí kolem 10. hodiny,“ říká k výsledkům nového průzkumu Petr Kaňka z poradenské společnosti Bureau Veritas, konzultant pro bezpečnost práce. Kvůli snížení úrazovosti doporučuje logistickým firmám programy pro profesionální řidiče.

„V praxi existuje speciální vzdělávací nástroj určený pro zvyšování bezpečnosti dopravy, jde o tzv. drivers asssessment neboli hodnocení řidičských schopností v reálném provozu. Z průzkumu vyplývá, že tento program dokáže snížit nehodovost u testované skupiny řidičů nákladních vozů o 10 procent, u proškolených řidičů osobních vozů klesla nehodovost o polovinu,“ ukazuje Petr Kaňka výsledky sedmiletého šetření, které bylo realizováno na vzorku tří tisíc aut.

Program probíhá tak, že lektor autoškoly projede s řidičem předem připravenou trasu a po 40 minutách mu dá zpětnou vazbu ohledně chyb a incidentů, kterých se šofér vědomě či nevědomě dopustil.

„Těm, kteří patří k 10 procentům nejvíce chybujících řidičů, pak lektor doporučí další komentovanou jízdu, během které jim bude sdělovat a opravovat chyby v reálném čase. Tato nezávislá a okamžitá zpětná vazba dokáže opravit to, co se řidiči špatně naučili v autoškole nebo když nezaznamenali například změny zákona o provozu na pozemních komunikacích,“ říká Kaňka.

V roce 2016 se stalo v ČR celkem 104 smrtelných pracovních úrazů, což je pokles oproti roku 2015, kdy jich bylo 132. Řidiči nákladních a osobních vozidel mají na úrazovosti 30procentní podíl, jak vyplývá z údajů Státního úřadu inspekce práce.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-65729240-ridici-nakladni-vozu-nejvice-bouraji-v-lete-kolem-pondelni-10-hodiny